Jaarverslag 2013 van de groep Crelan

24 april 2014

Jaarverslag 2013 van de groep Crelan

In een moeilijke marktcontext is de groep Crelan er opnieuw in geslaagd om 2013 met mooie commerciële resultaten af te sluiten. De cliëntendeposito's nemen toe met 4,9% en bedragen 20 miljard euro. De kredietportefeuille stijgt met 3,25% tot 15,4 miljard euro. Het balanstotaal van de groep bedraagt 22,2 miljard euro en het geconsolideerd nettoresultaat 45,2 miljoen euro.

Crelan verwelkomde ook 11 287 nieuwe coöperanten, waardoor eind 2013 meer dan 256 000 coöperanten overtuigd zijn van ons coöperatief model en de voordelen van het Fidelio-pakket. In het kader van het akkoord tussen de Franse en de Belgische aandeelhouders van Crelan, waarbij deze laatsten de 50%-participatie van de Franse aandeelhouders uiterlijk op 22 juni 2015 zullen overnemen, loopt een nieuwe campagne om 200 miljoen euro coöperatief kapitaal aan te trekken. Nadat het akkoord is uitgevoerd, zal Crelan een 100% Belgische bank zijn met een 100% coöperatieve verankering en met de coöperanten als enige eigenaars van de bank.

Crelan is intussen uitgegroeid tot een middelgrote bank met een eigen vermogen op groepsniveau van meer dan 1,2 miljard euro.

Deze mooie resultaten zijn enkel mogelijk dankzij de dagelijkse inspanningen van onze 3 658  medewerkers en het vertrouwen van onze 1,2 miljoen klanten en 256 000 coöperanten, waarvoor onze hartelijke dank.

Meer info over de resultaten van de groep Crelan leest u in het jaarverslag 2013.

Beheer uw rekeningen online

Zoek uw agent