Crelan keert 3% dividend uit

26 april 2019
conference-presse1

Net als in de voorgaande jaren boekt de Groep Crelan opnieuw solide resultaten in 2018. De Groep Crelan sluit het boekjaar af met een nettoresultaat van 66 miljoen euro en keert een dividend van 3% uit aan haar meer dan 275.000 coöperanten.

Philippe Voisin, CEO van Crelan: “In het belang van onze coöperanten en klanten leggen we de nadruk op een gezonde groeistrategie vanuit een voorzichtig langetermijnbeleid en met oog voor kostenbeheersing. De continuïteit in de resultaten, typerend voor de bank, is trouwens een van onze prioritaire doelstellingen. Ook in 2018 realiseert Crelan solide financiële en commerciële resultaten. De winst neemt met 31,7% of 15,85 miljoen euro toe. Dat resultaat  danken we aan de inzet van alle Crelan-medewerkers en aan het vertrouwen dat onze coöperanten en klanten ons schenken. Ik wil hen daarvoor dan ook van harte danken. Dankzij onze zeer goede solvabiliteitspositie en onze constante rendabiliteit kunnen wij ook dit jaar een mooi dividend uitkeren aan onze coöperanten. We keren 41% van onze winst uit en willen op die manier benadrukken dat wij onze coöperanten als trouwe partners beschouwen.”

Meer info: