Eerst hulp bij phishing en online fraude

Bel Card Stop op 078 170 170

om uw debet- of kredietkaart te blokkeren indien u vreest dat iemand over uw kaartgegevens beschikt.

Contacteer steeds de Service Desk van Crelan op 02/558.78.88 (bereikbaar 24/7)

Als u geconfronteerd werd met phishing, kan u een e-mail sturen naar phishing@crelan.be.
Uw e-mail wordt op de eerstvolgende werkdag in behandeling genomen door de betrokken dienst.
Voor alle verdere communicatie, neem contact op met uw Crelan bankagent.

Ga naar myCrelan en verifieer

  • Uw abonnementen
    Ga naar profiel> beheer contracten. Kijk na of er een nieuw Crelan Mobile abonnement is toegevoegd. Klik op het icoontje (vuilbakje) om het Crelan Mobile abonnement te verwijderen indien u dit niet zelf heeft aangemaakt.
  • Uw daglimieten
    Ga naar profiel> beheer limieten. Zet uw daglimieten op nul.
  • Uw transacties
    Ga naar de transactiehistoriek van uw rekeningen en controleer grondig de reeds uitgevoerde transacties alsook de nog geplande transacties. Ga ook naar “betalen” en kijk na of er nog te tekenen overschrijvingen zijn en/of er geen nieuwe doorlopende opdrachten zijn aangemaakt.
  • Neem een schermafdruk van de frauduleuze transacties. Doe aangifte bij de politie. Stuur uw PV door naar phishing@crelan.be
  • Verwijder de geplande frauduleuze transacties alsook de doorlopende opdrachten.