Nieuwe mogelijkheden in Crelan Mobile en myCrelan

17 juli 2018
App

Vandaag lanceren we enkele nieuwe functionaliteiten in onze online banking toepassingen.

Nieuw in de Crelan Mobile app én in myCrelan:

  • U kunt de uitgavelimieten van uw debetkaart wijzigen. Dat kan handig zijn om bijvoorbeeld de maximale daglimiet van geldafhalingen te wijzigen uit veiligheidsoverwegingen.
  • Gaat u op vakantie buiten Europa, dan kunt u zelf uw debetkaart activeren voor gebruik buiten Europa.
  • Is uw debetkaart geblokkeerd omdat u 3 keer een foute code hebt ingevoerd, dan kunt u uw pincode zelf resetten.

Nieuw in de Crelan Mobile app:

  • U kunt voortaan het saldo van uw zichtrekening raadplegen zonder uw pin in te geven.

Hoe deze nieuwe functionaliteiten beheren?

In myCrelan
Wanneer u bent ingelogd, klikt u op ‘Profiel aanpassen’ en daarna op ‘Beheer debetkaarten’. Selecteer vervolgens de kaart waarvan u de functionaliteiten wenst te wijzigen.

In de Crelan Mobile app
Ga naar het menu van de Mobile app en druk op ‘Debetkaarten wijzigen’. Selecteer vervolgens de kaart waarvan u de functionaliteiten wenst te wijzigen.

Voor de nieuwe functie ‘saldo raadplegen zonder pin’ is een specifieke actie door u vereist. Volg deze stappen:

  1. De eerstvolgende keer dat u de Mobile app opent en uw mobiele pin ingeeft, krijgt u een scherm te zien waar u gevraagd wordt om het rekeningsaldo toe te voegen.
  2. Als u uw rekeningsaldo wenst te zien zonder pin in te geven, kies dan op dit scherm voor ‘Rekeningsaldo toevoegen’.
  3. Wenst u (nu) geen gebruik te maken van deze mogelijkheid, toets dan op ‘Later toevoegen’.
  4. Koos u voor ‘Rekeningsaldo toevoegen’, dan selecteert u vervolgens de rekening waarvan u het saldo wenst te zien. Teken met uw mobiele pin.
  5. De volgende keer dat u de Crelan Mobile app opent, zult u het rekeningsaldo van de geselecteerde rekening zien zonder dat u eerst uw mobile pin ingeeft. Swipe gewoon over het icoontje waaronder ‘Saldo’ staat.
  6. Wenst u later het saldo zonder pin later te activeren of te deactiveren? Ga naar het menu van de Mobile app en druk op ‘Rekeningsaldo zonder pin’. Achter de vraag ‘Rekeningsaldo tonen?’ kunt u via de schuifknop deze functionaliteit (de)activeren.

Het verschil tussen ‘Contactless betalen’ en ‘Betalen zonder pin’

Contactless betalen
‘Contactless betalen’ (contactloos betalen) doet u door uw debetkaart naast de betaalterminal van de winkel te houden. U kunt aankopen tot 50 euro contactloos betalen. Wanneer de som van uw contactloze betalingen 100 euro bedraagt, moet u om veiligheidsredenen eerst een keer betalen op de traditionele manier door te bevestigen met uw pin. Daarna kunt u uw aankopen weer contactloos betalen.

Let op
Dit is nog niet mogelijk met alle debetkaarten van Crelan. Alleen wanneer er op uw debetkaart het logo van contactloos betalen staat is uw kaart met deze functionaliteit uitgerust.

Betalen zonder pin
‘Betalen zonder pin’ doet u door uw debetkaart in de betaalterminal te steken en op ‘ok’ te drukken wanneer dat wordt gevraagd.

Let op
U kunt beide functionaliteiten tegelijk activeren of deactiveren. Kiezen voor het een zonder het ander is niet mogelijk.