Klachtenbehandeling

Uw Crelan-agent is steeds uw eerste gesprekspartner. Heeft u een vraag of een probleem, neem dan zeker contact op met uw agentschap. Uw Crelan-agent staat dicht bij u, kent uw situatie en kan u in veel gevallen snel verder helpen met een oplossing of extra informatie.

Raakt uw probleem zo niet opgelost?

Dan kan u ook terecht bij onze Klachtendienst, die klaar staat om uw eventuele klachten over onze producten en diensten ter harte te nemen. De dienst Klachten treedt op als een interne bemiddelingsdienst en is gescheiden van de overige afdelingen die zorgen voor het ontwerp, de verkoop en de verwerking van onze diensten en producten. Deze scheiding garandeert u een onafhankelijke behandeling van uw klacht.

Crelan NV engageert zich bovendien om voortdurend de kwaliteit van haar dienstverlening te verbeteren. De Klachtendienst zal op basis van uw ervaringen dan ook onze interne werking evalueren. Dankzij uw klachten kunnen wij dus naar de toekomst toe onze service voor u als klant verder optimaliseren.

Bent u niet tevreden over de oplossing van onze Klachtendienst? Dan kunt u zich ook wenden tot Ombudsfin, de ombudsman die bemiddelt bij financiële conflicten:
Ombudsfin vzw
North Gate II
Koning Albert II-laan 8
1000 Brussel
Tel.: 02/545.77.70
site internet : www.ombudsfin.be
e-mail : Ombudsman@Ombudsfin.be
Wat betreft de diensten die online door Crelan worden aangeboden, kan de klant die consument is zijn klacht eveneens indienen via het platform voor de onlinebeslechting van geschillen ontwikkeld door de Europese Commissie: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Uiteraard heeft u steeds het recht om uw klacht rechtstreeks aan de bevoegde rechtbank voor te leggen.

  • Vermoedt u dat er een phishingbericht in uw inbox belandde? Of dat fraudeurs met uw gegevens aan de haal gingen? Laat het ons meteen weten via phishing@crelan.be, maar besef wel dat het op dat ogenblik meestal te laat is om de frauduleuze verrichtingen nog te kunnen beletten.