Coronavirus: actuele informatie

In het kader van de corona-crisis staan de gezondheid en de veiligheid van onze klanten, agenten en medewerkers voorop. Ondertussen blijven wij uiteraard de continuïteit van onze financiële dienstverlening garanderen. 

Wat betekent dat voor u?

Betaal zo veel mogelijk digitaal

We raden u aan om zo veel mogelijk gebruik te maken van onze online-toepassingen myCrelan en Crelan Mobile. Deze staan elke dag 24 uur op 24 tot uw beschikking. Gaat u af en toe de deur uit voor aankopen, betaal dan zo veel mogelijk met uw debet- of kredietkaart en vermijd cash geld.

Onze bankkantoren werken enkel op afspraak

Onze kantoren blijven open tijdens de week, maar werken enkel op afspraak tussen 9u en 12u. Op zaterdag blijven ze tot nader bericht gesloten. Wenst u een gesprek in het kantoor? Maak dan vooraf eerst een telefonische afspraak met uw agent. Ga alleszins altijd zéér verstandig en behoedzaam om met fysiek contact in het kantoor en respecteer de overheidsadviezen ter zake.

Vragen?

Uw Crelan-agent blijft uw eerste aanspreekpunt. Hij of zij beantwoordt graag al uw vragen via mail of telefoon. Kunt u niet terecht bij uw agent, mail dan uw vraag naar corona@crelan.be

We volgen deze uitzonderlijke situatie op de voet en houden u op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. 

Specifieke vragen

  • Visa-kaarten

    Veel gestelde vragen over de reisannuleringsverzekering: klik hier

  • Beleggingen

    Kadering bij de impact van het Coronavirus op economie en markten: klik hier 

  • Kredieten

    Febelfin, de minister van Financiën Alexander De Croo en de Nationale Bank van België kondigden op 22 maart 2020 aan om de Belgische burgers en bedrijven financieel te ondersteunen wanneer zij in problemen komen door het coronavirus.
     
    Samen met de hele financiële sector en de overheid werkt Febelfin momenteel volop aan de praktische invulling van dit engagement met betrekking tot hypothecaire kredieten en ondernemingskredieten. Op die manier kunnen  alle banken uniform communiceren naar hun klanten en hen op eenzelfde wijze verder helpen.
     
    Een belangrijk element daarin is dat mensen voldoende tijd zullen krijgen om een eventueel betalingsuitstel te bespreken met hun bankier. Wie dat wil, kan in de komende weken contact opnemen met zijn bankier. Het is daarom niet noodzakelijk om in de komende dagen al contact op te nemen.
     
    Febelfin en de overheid zullen binnenkort alle praktische details over het betalingsuitstel communiceren.